Design a interiér

Proč lampy v lustru slabě hoří?

Dobrý večer všem! Pomozte mi vyřešit tuto otázku – v kuchyni jsou dvojité vypínače (každý zapíná 2 lampy). Když rozsvítíte jednu, ale s jednou lampou) – lampa (50W, halogen) hoří slabě, se dvěma lampami – ještě slabší a. Světlo v lustru v jednom z pokojů se rozsvítí, ale ne na plný výkon (. ). Pokud zapnete obě tlačítka na vypínači (všechny 4 lampy v kuchyni), světlo v kuchyni sotva hoří a v místnosti je ještě jasnější (a to je s vypínačem v poloze „vypnuto“).
Maminčin byt se rekonstruoval a elektrikář zapojoval světla v kuchyni – vypínač byl zapojen správně – zkontroloval jsem zavoláním a pomocí testeru, asi je to o dávce – elektrikář tehdy řekl, že dráty připájel ( Už to nemůžu najít), o čemž sám vím, že staré rozvody jsou jednožilové měděné, nové (kuchyňské) vícežilové. Prorazil nějaký drát k tělu nebo něco špatně zapojil?

3-2-2016 23:34 Princ ticha
nepřipojil jsi něco špatně?
3 2:2016 pane Om

Pokud je to možné, vysvětlete, co přesně, protože se do toho pustím sám (mám nějakou elektronickou praxi, předem děkuji).

3-2-2016 23:42 кака

Je pravděpodobnější, že „0“ někde vypadla. Ale pokud máte nějaké zkušenosti, zkuste nejprve nakreslit schéma nejen v kuchyni, ale také schéma jiné místnosti, kde se vaše manipulace odráží také na lustru.

3 2:2016 pane Om
v dávce? proč se v místnosti rozsvítí světlo??
3-2-2016 23:50 кака
Původně napsal mister Om:

3-2-2016 23:54 Миномётчик

Zavolejte slušného elektrikáře. Něco mi říká, že dokázali spojit linku do zásuvek a linku do světla, ale jak si pohráli s nulou a fází, je hodně velká otázka. Samovyšetření nedoporučuji. Zvláště pokud jsou rozvody zazděné.

3 2:2016 pane Om
dávka je spojovací krabice, do které jsou svedeny všechny vodiče s hlavními přívody
4 2:2016 pane Om

Děkujeme za doporučení, Mortarmane, ale i tak to zkusíme. S linkou do zásuvek moc nerozumím, dávka jsou samé nuly do kupy, hlavní fáze s napájením (do vypnutí a zásuvek) a od vypínačů ke spotřebičům – tady není nic složitého – otázka je – co je špatně, když je světlo v místnosti slabé a rozsvítí se – možná něco hodil za sebou – nezbývá než na to přijít – co?, tady je to nejzajímavější)

4-2-2016 00:03 кака

Tam se podíváte na dávku.
No, moc ne, jinak by se TS 3x ptal na opravu bytu fuj a možná by zavolal sanitku elektrikáři. :-))

4-2-2016 00:13 Миномётчик

pane Om:
Děkujeme za doporučení, Mortarmane, ale i tak to zkusíme. S linkou do zásuvek moc nerozumím, dávka jsou samé nuly do kupy, hlavní fáze s napájením (do vypnutí a zásuvek) a od vypínačů ke spotřebičům – tady není nic složitého – otázka je – co je špatně, když je světlo v místnosti slabé a rozsvítí se – možná něco hodil za sebou – nezbývá než na to přijít – co?, tady je to nejzajímavější)

Děkuju. Linky jsou jednoduché: fáze a nulový vodič k zásuvkám jdou ve vlastní lince a fáze a nula ke světlu jdou ve vlastní lince. Žádné vzájemné vazby. Světlo je jen světlo. Zásuvky jsou jen zásuvky. Skutečnost, že v rozvodné skříni máte pouze jeden fázový vodič, neinspiruje k optimismu ohledně oddělených vedení. Mám něco podobného na chatě, co přijelo ze stavby. Jako „připojit a používat“. Venkovský elektrikář to nepřipojil. Předělal jsem to podle potřeby. Chtěl jsem peníze. Jinak ne. O uzemnění se zmiňovat nebudu. Jestli to máš nebo ne, nevím.

4 2:2016 pane Om

Mortarman, Dům ve starém bytovém fondu, bohužel, neměnil rozvody v celém bytě, jen v koupelně a kuchyni – takže je to tak ve všech dávkách – fáze a nula pochází z jednoho stroje – přišli a všechno se od nich liší (pamatuji si, když jsem to otevřel v pokojích a koupelně pro kontrolu).
S linkami rozumím, nicméně při zapnutém osvětlení nebylo nic napájeno ze zásuvek, tzn. Nemohli prověsit náklad tak, aby světlo zhaslo (pokud je to myšlenka na oddělení čar).

Přečtěte si více
Jaké typy vodítek zásuvek existují?

4 2:2016 pane Om
O „země“ obecně mlčím – prostě tam není!
4-2-2016 00:38 Миномётчик

S elektroinstalací ve starých domech je spousta zajímavostí. Nějak jsem dostal elektrický šok z horní trubky parního topného systému. Nepsal jsem jen o chytrém elektrikáři. Bohužel, moje zkušenost je čistě venkovská: zavěsit lustr, připojit jej, nainstalovat a odstranit zásuvku. Naštěstí je vidět elektroinstalace a řekli mi, kam co jde. Možná někdo zkušený doporučí něco pro váš případ.

4 2:2016 pane Om

Je jasné, že se ráno poradím s elektrikářem nebo jim zavolám, aby to opravili, ale zatímco jsem přemýšlel, jak na to přijít sám, nemůžu to dostat z hlavy) a třeba mi řeknou jak ). Nicméně děkuji za dialog a radu, Mortarmane.

4-2-2016 00:47 Тохедо

Původně napsal mister Om:

Dobrý večer všem! Pomozte mi vyřešit tuto otázku – v kuchyni jsou dvojité vypínače (každý zapíná 2 lampy). Když rozsvítíte jednu, ale s jednou lampou) – lampa (50W, halogen) hoří slabě, se dvěma lampami – ještě slabší a. Světlo v lustru v jednom z pokojů se rozsvítí, ale ne na plný výkon (. ). Pokud zapnete obě tlačítka na vypínači (všechny 4 lampy v kuchyni), světlo v kuchyni sotva hoří a v místnosti je ještě jasnější (a to je s vypínačem v poloze „vypnuto“).

Ani si nedovedu představit, jak se mu podařilo propojit vedlejší místnost šuntem. vypnout kuchyň (ve smyslu odpájet dráty) zkontrolovat zapojení místnosti, fáze by měla jít přes vypínač, nula by měla jít přímo. Opravte chybu, pokud je jedna – nula přes spínač není ve starých domech neobvyklá. a pak znovu správně zapojit kuchyň – nula přímo, fáze na vypínač

4 2:2016 pane Om

kaka:
Je pravděpodobnější, že „0“ někde vypadla. Ale pokud máte nějaké zkušenosti, zkuste nejprve nakreslit schéma nejen v kuchyni, ale také schéma jiné místnosti, kde se vaše manipulace odráží také na lustru.

Ptáte se na schéma nebo jsem to špatně pochopil?
4 2:2016 pane Om

Ani si nedovedu představit, jak se mu podařilo propojit vedlejší místnost šuntem. vypnout kuchyň (ve smyslu odpájet dráty) zkontrolovat zapojení místnosti, fáze by měla jít přes vypínač, nula by měla jít přímo. Opravte chybu, pokud je jedna – nula přes spínač není ve starých domech neobvyklá. a pak znovu správně zapojit kuchyň – nula přímo, fáze na vypínač

Toto je blíže k věci). Tito. Všechno, co tam připájel, jsem připájel v dávce –
1. Podívám se na zapojení místnosti a zkontroluji, zda nula sedí na vypínači;
2. Kuchyňské (i pokojové) rozvody ráno opět volám do budovy a k sobě a zapojuji jak má.
Doporučujete pájení? — Mám podezření, že tamější konce jsou krátké a jak jsem již dříve psal, odlišné.

A.. jak to tam zapojil – pitva ukáže, ale překvapilo mě dnes, když jsem chtěl mamince udělat radost v té téměř hotové kuchyni – nainstaloval jsem lampy, vypínač, řekl jsem “přestřihnout pásku” a . ups))))!!

4-2-2016 01:16 Миномётчик
pane Om:
. Nainstaloval jsem světla, vypínač, říkám „přestřihni pásku“ a . ups))))!!

Jste si jistý, že je to vědecky prokázáno? Možná to byly vaše manipulace, které vedly k účinku. Jak se před vaším zásahem rozsvěcovalo světlo? Fungovaly spínače správně?

4 2:2016 pane Om
Jsem si 100% jistý
4 2:2016 pane Om
Jsem si 100% jistý
4 2:2016 pane Om

V kuchyni už 5 měsíců nesvítí světlo. – renovace, ale v místnosti to vždy fungovalo a kuchyňské dráty jsem kontroloval multimetrem na napájení 220V, průraz, odpor mezi sebou. Opravdu jsem nedal žádnou zátěž – věřil jsem ve spojení..

4-2-2016 01:45 Миномётчик

Předpokládejme, že vypínač instalovaný v kuchyni připojuje a odpojuje přesně fázi. Se 100% zárukou. Pak se ukáže, že vypínač v místnosti nezapíná ani nevypíná fázi. Nula jím pravděpodobně také neprojde, protože je vypnutá, ale světlo v místnosti se rozsvítí. Ukazuje se, že fáze pochází z vypínače v kuchyni. Nula pak jde do zásuvek?! Zavolejte tedy elektrikáře. Stačí upozornit testovanou osobu, že vše není jednoduché. Nechte ho nakreslit schéma a zjistit, co je napájeno a jak.

Přečtěte si více
Co by mělo být napsáno na věncích?

4 2:2016 pane Om

Řekněme, že po N-tý počet měsíců v kuchyni byly dráty jednoduše izolovány, předem otestovány a ano, došlo k vypnutí fáze přes kuchyň. Ale to, co prochází mimo místnost, je pravděpodobně nulové, ale osvětlení tam fungovalo správně, až do této chvíle). a když rozsvítíte světlo v kuchyni (na plné teplo), místnost se rozsvítí stejným způsobem na poloviční teplo – protože ubere zátěž..
Myslím, že musíme otevřít dózu, vše odpájet a znovu zazvonit, počínaje vypínačem v místnosti.

4-2-2016 02:33 Миномётчик

pane Om:
. Myslím, že musíme otevřít dózu, vše odpájet a znovu zazvonit, počínaje vypínačem v místnosti.

Pro začínajícího elektrikáře je to nebezpečná práce.
4-2-2016 02:45 Тохедо

Tito. Všechno, co tam připájel, jsem připájel v dávce –
1. Podívám se na zapojení místnosti a zkontroluji, zda nula sedí na vypínači;
.

Mortarman původně napsal:

Pro začínajícího elektrikáře je to nebezpečná práce.

nic nebezpečného, ​​když o tom přemýšlíš. zvláště v bytě, kde jsou pouze dva vodiče a všechna připojení jsou paralelní.

kořen – 0 a fáze – přichází do rozvodné skříně, zbývající linky jsou k ní již svázány. Vypněte stroj u měřiče, odviňte izolaci, oddělte zákruty. zapněte stroj a určete, kde je nula a fáze u kořene. označit. vypněte stroj a poté pracujte tiše. zkontrolujte, kam a jak vedou dráty, obvykle jsou barevné. 0 a fáze jdou do zásuvky, 0 jde přímo do světla, fáze jde přes vypínač. upravit všechny zvraty. Vše.

4-2-2016 03:06 Миномётчик

Tojedo:
. nic nebezpečného, ​​když o tom přemýšlíš. zvláště v bytě, kde jsou pouze dva vodiče a všechna připojení jsou paralelní.

Teoreticky je to všechno pravda, ale existují překvapení, jako jsou laskaví lidé, kteří zapnou vypínač nebo fáze na lustrovém háku.

4-2-2016 08:27 Pavel_A
Zavolejte slušného elektrikáře. Je to blázen, když nedokáže vyřešit tak jednoduchý problém.
4-2-2016 09:14 митяй

Pokud tomu rozumím, je nainstalován 2klíčový spínač. Nyní jsou téměř všechny spínače spínače (když 2 různé spínače zapínají a vypínají linku), váš spínač je s největší pravděpodobností zapojen podle spínacího obvodu, a proto vaše lampy nefungují paralelně, ale sériově.
Odstraňte spínač a zkuste zapojit vodiče přímo, v různých párech. Pokud vše funguje takto, změňte schéma zapojení přepínače, pokud přímo, je to stejné svinstvo, pak vymyslete spojovací skříňku.

4 2:2016 pane Om
Pavel_A:
Zavolejte slušného elektrikáře. Je to blázen, když nedokáže vyřešit tak jednoduchý problém.

Možná je to jedna z jeho vlastností, ale teď už tento elek nemůžu najít

4 2:2016 pane Om

Tojedo:
Tito. Všechno, co tam připájel, jsem připájel v dávce –
1. Podívám se na zapojení místnosti a zkontroluji, zda nula sedí na vypínači;
.

nic nebezpečného, ​​když o tom přemýšlíš. zvláště v bytě, kde jsou pouze dva vodiče a všechna připojení jsou paralelní.

kořen – 0 a fáze – přichází do rozvodné skříně, zbývající linky jsou k ní již svázány. Vypněte stroj u měřiče, odviňte izolaci, oddělte zákruty. zapněte stroj a určete, kde je nula a fáze u kořene. označit. vypněte stroj a poté pracujte tiše. zkontrolujte, kam a jak vedou dráty, obvykle jsou barevné. 0 a fáze jdou do zásuvky, 0 jde přímo do světla, fáze jde přes vypínač. upravit všechny zvraty. Vše.

Naprosto s vámi souhlasím – nic nebezpečného, ​​udělám jen to + zkontroluji, zda jsou přepínače připojeny jako přepínač (jak radil Mityai, i když si nejsem jistý, že to tak funguje). A dráty v domě nejsou barevné – některé jsou jednožilové s průhlednou izolací a některé jsou s bílou + podle toho nová elektroinstalace – takže tam musíte vše připájet a volat, dělat poznámky a načrtnout schéma.

4 2:2016 pane Om
Mortarman:
Teoreticky je to všechno pravda, ale existují překvapení, jako jsou laskaví lidé, kteří zapnou vypínač nebo fáze na lustrovém háku.

Tak na to musíme přijít – jaké je to “překvapení”. jen přemýšlím – ať chlapi dodělají dokončovací práce v kuchyni (lidé jsou najatí), jen nesahejte do rohu, kde dávka je a skončete ji po, nebo je úplně vysaďte, pak nevíte, jak dlouho bude trvat, než najdete problém.

Přečtěte si více
Jak se nazývá váleček na tmely?

4 2:2016 pane Om

Budu na to muset přijít o víkendu, jelikož jsem kuchyň nechal na dodělávku malířům. Jediné, co jsem dokázal, bylo
1. Pokojový spínač přijímá fázi – tzn. tam problém nevidím;
2. Otevřel jsem dózu, ale ještě jsem ji nepřipájel – elektrikář se hodně snažil a připájel knoflíky – mami, neboj;
3. Odstranil jsem kuchyňské lampy a pomocí inspekčního zrcátka jsem se pokusil vidět, co je za stropem, takže tady to je. nejzajímavější je, že kovové profily přitlačují kabel vedoucí k lampám Z toho může vyplývat, že jeden z vodičů je přerušený a teče, pokud ano, pak jsem „skončil“ rozebráním stropu a nové kabeláže (a! po této elektrice nebylo ani stopy, chtěl jsem ji dnes najít, ale nevyšlo to..)
Pokud máte pravdu v bodě 3, potvrďte to nebo naopak!
Děkuju!

4-2-2016 15:54 Тохедо

Původně napsal mister Om:

Pokud ano, tak jsem “dostal” demontovat strop a novou elektroinstalaci (a po této elektrice nebylo ani památky, chtěl jsem ji dnes najít, ale nevyšlo to..) Pokud jsem správně na 3. bod, potvrďte to nebo naopak!

Před demontáží stropu zkontrolujte izolaci pomocí megaohmmetru
4-2-2016 15:59 Тохедо
Původně napsal mister Om:

Pokud máte pravdu v bodě 3, potvrďte to nebo naopak!

poněkud pochybné – nula a fáze jsou již spárovány podél stropu k lampě. pokud jsou přerušeny, pak se jedná o zkrat.
Snažil jsem se pochopit váš problém – pokud rozsvítíte světlo a rozsvítí se druhá místnost, znamená to, že připojení je nějak namontováno ne paralelně, ale sériově. ale protože se světlo ve 2. místnosti rozsvítí, když se přeruší obvod „pokoje“, skončí to jakousi konstrukcí, stejný průvodce se ukázal jako most mezi obvodem kuchyně a pokoje. je možné, že přes strop.
Ano, ale můžete najít elektrikáře, pokud to nebylo starší než šest měsíců, přejděte na svůj osobní účet mobilního operátora a stáhněte si výtisky. K dispozici ji mají většinou jen posledního půl roku

4 2:2016 pane Om
Tojedo:

Před demontáží stropu zkontrolujte izolaci pomocí megaohmmetru

Vše připájet v dávce a zkontrolovat izolaci mezi vodiči (jednoho kabelu) a fází s nulou, zda se na pouzdře neporouchala? A co si mám vzít za tělo – stejný kovový profil, který mám na svědomí?
Je to v kuchyni.
také prorazit izolaci na druhých koncích v dávce – mezi sebou a na tělo?

4 2:2016 pane Om

poněkud pochybné – nula a fáze jsou již spárovány podél stropu k lampě. pokud jsou přerušeny, pak se jedná o zkrat.
Snažil jsem se pochopit váš problém – pokud rozsvítíte světlo a rozsvítí se druhá místnost, znamená to, že připojení je nějak namontováno ne paralelně, ale sériově. ale protože se světlo ve 2. místnosti rozsvítí, když se přeruší obvod „pokoje“, skončí to jakousi konstrukcí, stejný průvodce se ukázal jako most mezi obvodem kuchyně a pokoje. je možné, že přes strop.
Ano, ale můžete najít elektrikáře, pokud to nebylo starší než šest měsíců, přejděte na svůj osobní účet mobilního operátora a stáhněte si výtisky. K dispozici ji mají většinou jen posledního půl roku

Pokud jsou obě šňůry přerušené, tak je tam zkrat a pokud je tam fáze, tak dojde k úniku, jak jsem to pochopil, no, kdyby byly stěny mokré, tak si myslím – jak je to tak konzistentní?! Dnes jsem to znovu zapnul – když byl vypínač v místnosti zapnutý Pokud jej „vypnete“, lampy v místnosti a v kuchyni svítí slabě a když je vypínač v místnosti nastaven na „“ on“ pak jsou světla v místnosti normální, ale v kuchyni zhasínají – jediná věc, která ne Změřil jsem, jak moc pokleslo napětí (malíři už stáli nad hlavou, myslím také na „most“ – setkal). profilu v kuchyni a pokoji, možná našli nějaký špendlík ve zdi mezi sebou nebo skrz takový kámen.

Přečtěte si více
Je možné zasadit cibuli do studené půdy?

4-2-2016 16:17 Oleg030

Zdá se mi, že je třeba se podívat na rozvody, vypadá to velmi podobně, jako by kuchyňská a pokojová svítidla byla zapojena do vypínače v kuchyni, ZAŘÍZENÍ.

4 2:2016 pane Om

Oleg030:
Zdá se mi, že je třeba se podívat na rozvody, vypadá to velmi podobně, jako by kuchyňská a pokojová svítidla byla zapojena do vypínače v kuchyni, ZAŘÍZENÍ.

Myslím, že ano – nejprve tam všechno odpojte a zavolejte, i když vy sami v takové spojení nemůžete úplně věřit, a la, je to tak hloupé)

4-2-2016 16:43 Миномётчик

pane Om:
Pokud jsou obě šňůry přerušené, tak je tam zkrat a pokud je tam fáze, tak dojde k úniku, jak jsem to pochopil, no, kdyby byly stěny mokré, tak si myslím – jak je to tak konzistentní?! Dnes jsem to znovu zapnul – když byl vypínač v místnosti zapnutý Pokud jej „vypnete“, lampy v místnosti a v kuchyni svítí slabě a když je vypínač v místnosti nastaven na „“ on“ pak jsou světla v místnosti normální, ale v kuchyni zhasínají – jediná věc, která ne Změřil jsem, jak moc pokleslo napětí (malíři už stáli nad hlavou, myslím také na „most“ – setkal). profilu v kuchyni a pokoji, možná našli nějaký špendlík ve zdi mezi sebou nebo skrz takový kámen.

Napadla mě myšlenka, že fáze z pokojového vypínače přijde na nulu kuchyňské lampy a zhasnou. Je možné, že nápad je šílený.

Internet pravidelně naráží na stížnosti zákazníků na LED žárovky, které nadále slabě svítí nebo blikají, když jsou světla zhasnutá. Atypické chování žárovek je tak běžné, že je užitečné, aby si toho byl vědom každý kupující tohoto produktu. Pojďme přijít na to, proč LED svítilna po zhasnutí slabě hoří, co může způsobit podobný efekt a jak se zbavit zdravotně nezávadné, ale nepříjemné závady.

Měli byste se obávat: důsledky účinku

Jev, kdy je lampa vypnutá, ale stále svítí, se nazývá „efekt duchů“. Spotřebitel z toho často obviňuje samotný produkt, ale ne vždy je to pravda. Protože je každý zvyklý zacházet s elektřinou s respektem, vyvstávají obavy o bezpečnost. Situace zapadá do následujícího rámce:

  • Záhadně blikající (nebo doutnající) lampa není nebezpečná. Není schopen prasknout nebo prasknout a naplnit místnost tisíci kusy. Nejhorší, co se může stát, je, že zařízení vyhoří, což se stává jen zřídka.
  • Problémem může být dlouhodobý (měsíce) nepřetržitý provoz lampy. Každý produkt je navržen pro určitou dobu hoření a nepřetržitý provoz (i poloviční čas v šetrném režimu) rychle vyčerpá zdroj a povede ke snížení životnosti.
  • Nemusíte se bát spotřeby energie. Vzhledem k tomu, že LED svítilna po zhasnutí svítí, samozřejmě dochází ke spotřebě. Ale je to tak malé, že to nezvýší váš účet za energii.
  • Přízračná noční záře není zdraví škodlivá, ale její mihotavá rozmanitost může způsobit nepohodlí.

Důvody záře

Stává se, že spotřebitelé čelí „efektu duchů“: lampa je vypnutá, ale stále svítí. Nejprve musíte pochopit, proč LED žárovka po zhasnutí světla slabě zhasne. Znalost příčiny vám pomůže odstranit problém s minimálním úsilím. Porucha může být způsobena konstrukčními chybami v zařízení LED, problémy s elektrickým zapojením nebo charakteristikami jiných síťových prvků.

Důvod 1: vlastnosti napájecího obvodu LED lampy

Konstrukce LED zdrojů se liší od obvodu klasické žárovky. V tradiční „Iljičově žárovce“ je zdrojem světelné energie wolframové vlákno (spirála s vysokým odporem). Střídavý proud prochází spirálou, zahřívá ji a začíná svítit.

Výkon žárovky závisí na průměru vlákna a teplo z takového zdroje prochází spolu se světlem přes skleněnou žárovku a je rozptylováno v prostoru. Zdroj LED obsahuje následující prvky:

  • Diody (čipy). Prvky vyzařující světlo.

Viz též:
Adresář firem, které se specializují na elektroinstalační práce jakékoli složitosti

  • PCB. Jsou k němu připojeny diody. Deska slouží k odvodu přebytečného tepla do radiátoru a pomáhá čipům pracovat.
  • Chladič. Veškeré teplo generované zbývajícími součástmi lampy se přenáší do ní. Radiátor je vyroben z eloxované hliníkové slitiny.
  • Báze. Prostřednictvím této části přichází lampa do kontaktu s objímkou ​​lampy. Materiál prvku je mosaz, chráněná proti korozi vrstvou niklu. Základna soklu je vyrobena z polymeru, který chrání pouzdro před úrazem elektrickým proudem.
  • Napájecí ovladač. Prvek, který zajišťuje stabilitu celého systému. Ovladač obsahuje kondenzátor akumulující energii.
  • Difuzér. Polokoule pokrývající zdroj rozptyluje světlo vyzařované diodami.
Přečtěte si více
Kolik stojí kaskádové kovové dlaždice?

Rozdíl mezi rozpočtovými modely a vysoce kvalitními LED lampami spočívá v odlišné organizaci principu fungování. U rozpočtových modelů je proud dodáván přes kondenzátor do prvků desky. U drahých modelů je do systému přidán další obvod, diodový můstek. Zařízení převádí (usměrňuje) střídavý proud na stejnosměrný (pulzující) proud a lampa je bez efektů duchů.

V levných LED lampách je čip také vybaven usměrňovačem napětí. Roli spouštěče a filtru v něm hrají kondenzátory. Koncentrují napětí, které zůstává v systému i po vypnutí nástěnného vypínače. Nahromaděný náboj iniciuje dosvit nebo blikání LED diod na pozadí.

Musíte pochopit, že efekt nevzniká kvůli nízké kvalitě, ale kvůli vlastnostem obvodu. To se stane, pokud jsou do obvodu budiče připájeny vysokokapacitní odpory. To se provádí za účelem zvýšení jasu záře.

Po vypnutí externího napájení však v takovém rezistoru zůstává malý náboj. Stačí, aby LED diody vydávaly slabé světlo, ale efekt netrvá déle než několik sekund.

Viz také:
Důvody vyhoření LED žárovek: proč k tomu dochází a co dělat

Důvod 2: pochybná kvalita

Někdy je důvodem záře při vypnutí nízká kvalita LED lampy. Vada se objevuje, když byly ve výrobě použity desky a čipy vyrobené z rozpočtových materiálů. Úspora vede k chybám v provozu, které se projevují různými způsoby, například záře na poloviční sílu nebo vzhled dosvitu.

Pokud se takovéto postefekty na LED pásku objeví, bývá problém často v napájecím zdroji: jeho výkon pro daný obvod nestačí.

Důvod 3: Problematické zapojení

Pokud u vás doma po zhasnutí svítí LED lampa, může být na vině závada v domácí síti nebo velké množství připojených elektrospotřebičů. Vlivem zvýšené zátěže se objeví mírný únik proudu, ale zcela stačí, aby LED zdroj vydával energii samostatně.

Příčinou poruch může být také chybné zapojení kabeláže, kdy je přehozena nula a fáze a zdroj LED je pod napětím v jakékoli poloze přepínače.

Pokud se problém objeví v různých lampách, bez ohledu na to, kdo je výrobcem LED zařízení, a životnost kabeláže přesáhla 30 let, má smysl přemýšlet o její výměně.

Viz také:
Proč zářivka bliká: 8 hlavních důvodů a řešení

Důvod 4: vestavěné podsvícení ve spínači

Nejčastěji je příčinou jevu spínač, doplněný světelným indikátorem. Tento praktický doplněk vám pomůže s navigací v noci, ale zároveň může při zhasnutí LED lampy svítit. Abychom byli spravedliví, stojí za zmínku, že stejný problém může nastat, pokud je pouzdro vybaveno například pohybovými a světelnými senzory.

Obvod podsvícení je implementován tak, že systém zůstane otevřený v jakékoli poloze spínače, což způsobuje slabé žhavení. Chcete-li to opravit, stačí přidat do obvodu další rezistor nebo vyměnit starý za výkonnější nebo jednoduše vypnout podsvícení. Pokud je efekt pozorován na lustru, můžete zašroubovat jednu slabší žárovku.

Popis videa

O důvodu záře lampy v následujícím videu:

Viz také:
Stmívač pro LED lampy: typy, schémata a kompatibilní světelné zdroje

Nejdůležitější znaky

“Efekt duchů” je neškodný jev, ale někdy je nepříjemný a někdy signalizuje problémy s domácí elektroinstalací. Pokud zjistíte, proč k němu dochází, můžete odstranit záři LED lampy. Častým důvodem zhasínání LED svítilen je vypínač s nočním osvětlením, dlouho používaná elektroinstalace nebo samotná konstrukce zařízení.

Neměli byste slevovat z nízké kvality lampy, proto se zaměřte na produkty od důvěryhodných výrobců. Existují různé způsoby, jak se zbavit problémů. Při porovnávání různých možností lampy zkontrolujte proporcionalitu parametrů (výkon a radiátor). V některých případech můžete spínač opravit, ale někdy je řešením výměna kabeláže.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button